Untitled is a stage of the project “The energy of a territory, Master Plan for the strategic enhancement of the Sacco Valley”. presented in Frosinone on November 10, 2010 and commissioned by Alessandro Kambo Foundation. Born from the photographic surveys that were carried out in support of the project by architect Andreas Kipar (Studio LAND – Milan), the project has become a path between people, identity and landscape, a system of interrelationships and antinomies, to describe the effort of a territory to move from invisibility to visibility, from unsustainability to sustainability.
Not a nostalgic reading, which regrets what has been destroyed, but rather a Frontier that divides Yesterday from Today, until it becomes a path of regeneration.
P.S. 10 years have passed and in Ciociaria the situation has only got worse.


Untitled è una tappa del progetto “L’energia di un territorio, Master Plan per la valorizzazione strategica della Valle del Sacco” , presentato a Frosinone il 10 novembre 2010 e commissionato da Fondazione Alessandro Kambo. Nato dai rilievi fotografici che sono stati effettuati a supporto del progetto dell’architetto Andreas Kipar (Studio LAND – Milano),il progetto è diventato un percorso tra persone, identità e paesaggio, un sistema di interrelazioni e antinomie, per descrivere lo sforzo di un territorio di passare dall’invisibilità alla visibilità, dall’insostenibilità alla sostenibilità.
Non una lettura nostalgica, che rimpiange ciò che si è distrutto ma piuttosto una Frontiera che divide Ieri da Oggi, fino a divenire un percorso di rigenerazione.
P.S. Sono trascorsi 10 anni e in Ciociaria la situazione è solo peggiorata.

Condividere:

You cannot copy content of this page